Tabiattaki tüm güzelliklerin davetine celi olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye esasladığı senelerde tanıdıkacakları başka zanaat aktivitelerinden artı olarak etkilendikleri açıktır. Tüm bu zanaat dalları beyninde hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziki, bilişsu taşkını ve içtimai gelişimleri dâhilin eğitimciler, erken evetşta edinilen yararlı müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu takanak, anne karnında başlayan doğal bir ilişkidir. Nene kalbinin ritmik atışlarını dokuz kamer içinde dinleyen çağa, bilhassa duyularının geliştiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bunların anlamlarına karşı duygusal bir bağ geliştirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri teşhisyabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylediği sakin melodileri, doğumundan sonrasında da teşhisdığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her harsün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, anne ile çağa beyninde müesses, müzikal bir duygusal bağlamdır. Aynı ölçübile mesleklevseldir bile; annenin, çocuğuna, dünyaın uyumak dâhilin emniyetli olduğunu belirtmesinin bir yoludur. Erken dönemlerde, çağa – anne – moruk beyninde kurulacak çalgı bağı, ötede evetşayacakları duygusal ilişkileri sağlamlamlaştıracaktır. Bebeklikten çısoy çocuk, kendini sağlamlıklı bir yetişkin meydana getirecek etkinliklerle fecirışırken, müziğe özel bir örutubet verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği severek ekler. Dış dünya ile ilişkilerinde çalgı, onun dâhilin yararlı bir muhabere kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her saat ihmal edilen sistemli ve kapsamı geniş çalgı eğitimi, tamam şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı dâhilin, fiziki ve ruhsal gelişimlerinde önemli bir destekten yoksun lakırtıınmaktadır. Burada, bilim bilimleri ve yabancı lisan kabil derslerin çok önemli olduğunu bilen ve zanaat etkinliklerinin çocuğu “derslerinden kızılıkoyacağını” düşünen anne-babaların da, bilim eksikliğinden meydana gelen hataları vardır. Musiki eğitiminin, uzun dönemde bilimsel nitelikli esasarı içerisindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç aralıkştırmaya taraf verelim: