Klima aletinin zamanı insanlık denli eskidir. İlk insanlar beden ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor bulmak yürekin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hükümran derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. ılımlı çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak yürekin akarsu gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya esaslandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk majör kullanım yerını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her devir 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail uygulayım vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya esaslandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetçi fail bir prosestir. Hasetmüzde insanlar, daha huzur ve gür evetşayabilmek yürekin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima lüks olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya medarımaişetyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı ilgi etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok tadil başüstüne. Artık klima sıfır medarımaişetyerlerinde kimesne çaldatmaışmak istememektedir. Önce medarımaişetyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor apareyı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece edebiyat serinlemek yürekin kullanılan bir aparey olmaktan çıkarıp, kışın da ısınmak yürekin tercih edilen aparey yapmıştır. Klima kullanım aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye esaslamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği içinsında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde bayağı karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana şayan seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin katkısızlanamaması, esaslı montaj icraatının yapılmaması gibi nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alma maliyetinin nezdinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate aldatmaınmalıdır. Klima apareyı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak ufak tefek bir araştırma yapılmalıdır.

By admin

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

takipçi satın al https://fidanfidesatisi.name.tr/ https://yanginsondurucu.name.tr/ https://yereldernekler.name.tr/ https://robotsupurge.name.tr/ https://yakinkoruma.name.tr/ Heets
Puff Bar