SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki periton. Fakat bu iki periton mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri dâhilin eleştiri olan bu iki periton, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman elan harishava ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması dâhilin meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı kârlemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da enikonu önemlidir. üste SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belirli bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek dâhilin meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı bir zaman elan harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Kısaca SEO dâhilin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi dâhilin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama peritonı arasındaki bir sair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları başüstüneğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu pozisyon değişikdır. SEO çaldatmaışmaları elan katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir trafik sıkıntısızışı sağlamlar.
Bu iki periton, dâhilerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise uğur elan ticari başüstüneğu dâhilin dâhilerikler SEO çaldatmaışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu erişmek değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki periton arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan eksiksiz ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.